dan efter dan

25 december och igår kom snön som på en beställing. Julen firades med mamma, syster Siri och mormor och morfar. Det var mysigt och väldigt efter våra egna traditioner, tack för det. Nu sitter jag hemma hos pappa, för idag är det jul för honom och Siri och mig. Fan vad jag hatar det, förlåt men jag kan inte tittat på honom ibland. Det känns som att jag har gråtit mig genom hela december bara för julafton och juldagen. Men det här är min verklignhet och det är bara att leva i den.

Jag vet egentligen inte vem jag är. Jag har trott att bloggen skulle vara ett ställa där jag skulle i skrift skirva ut mig personlighet men jag kan vet inte om jag lyckats. Att bli påverkad åt det negativa blir jag hela tiden, jag lyser inte starkare än någon annat, så är det. Genom att läsa andra bloggar känner jag mig så otroligt liten, och genom att läsa alla dessa skönhetstidningar som jag gör känner jag mig bara otroligt ful och otroligt oinpassande. Ändå förtsätter jag med att läsa blogg efter blogg, tidning efter tidning. Egentligen skulle jag skriva dethär på nyårsafton, för det är lite utav att nyårslöfte. Men med bara 5 dagar kvar på året får det komma. Nästa år ska jag förändrats, ja nu har jag sagt det många gånger men ärlig talat har jag aldig menat det som jag gör nu. I ett år har jag lallat runt utan en mening, utan ett mål. Nästa år blir det mål och delmål som ska sättas upp och nås. Jag ska gå ut Tunaberg med över 50% MVG i betyg och jag ska komma in på den linje jag då väljer med hjälp av detta. Det är det viktigaste. 2009 är kanske det år som ska få mig på fötter, få mig tillbaka i balan som jag saknat i några år. Jag ska verkligen försöka nu och inte ge upp som jag har lätt att göra. Jag vet att om jag vill så kan jag klara av det. 

Det finns saker som jag önskar mig ur 2009 också. Egen lycka är den störast delen men också lung och glädje i min familj, släkt. Jag önksar min mamma det bästa året någonsin. Det är hon värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0