ångest

Måndag igen, tillbaks till skolan och vardagen. Jag vet inte, men ibland hatar jag allting i mitt liv. Inte allt allt allt såklart,men att det är samma gamla visa hela tiden. Dag ut och dag in. Jag får nästan ångest.
Spanskaprov i morgon och jag har försökt att plugga hur länge som hälst nu trots att min hjärna knappt vill lära sig mer spanska nu. Jag är trött.

Vad är egentligen det viktiga, mitt eget välmåände eller skolan? Jag hittar ingen balans så att det väger lika på båda punkterna. Tänker jag inte på mig själv utan bara konsentrerar mig på skolan kommer jag få lite bättre betyg kanske men, hur länge orkar man det? Höstterminen klarade jag, men nu suktar jag efter sommalov. Jag kanske jaga upp mig, orora mig i onödan. Det är väl okej att misslyckas på någon prov någon gång, för vem är perfekt? Självklart vill man vara bra i allt, sport skolan och socialt. Men hur mycket krävs för att räcka till egentligen? Jag bara undrar.

Jag kanske ser säker ut, men inom mig finns det inte en känsla av självförtroände. Man måste tro på sig själv för att lyckas. Det är sant men för mig finns det inte så mycket att tro på, jag har aldrig riktigt fårr känna känslan av vara absolut säker på att lyckas. Jag tvivlar, så fort det är något. Inte konstigt att jag inte kommer någonstans.

Kommentarer
Postat av: lull

jag tycker att du är perfekt som du är och du har rätt att man inte kan vara bäst i allt. så kräv det inte av dig själv. puss pårej :)

2009-02-23 @ 17:45:05
URL: http://lucee.blogg.se/
Postat av: Till Agnes

här måste jag erkänna att jag känner igen mig, allt för väl. jag är s-k-o-l-trött som bara den. känner för att strunta i skolan, för den får mig att må dåligt. hela tiden: prestera, prestera, prestera. varenda prov, varenda läxa. jag orkar inte. jag mår dåligt av det. och jag skulle hellre struna i skolan, för att må bra en stund. men samtidigt känns det som ett måste att dra dit i alla fall...! :(

2009-02-23 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0