körsång



Ja, gott folk, jag har fångat en sjungade Lisa Elander på bild! Här står hon inte bara för körsång utan har tagit sig till mikrofonen! Det är på musiken och jag kommer inte ihåg vilken låt hon prövar på just då, men vi sjunger i alla fall Let it be ( underbar låt ) med hela klassen. Vi sjunger i olika stämmor och håller på, viket försvårar det redan omöljiga uppdraget för mig, att få min röst att låta okej under lektionenera. Men jag klarar mig med Matlida , Sanna och Emma Lundin, som är bäst i klassen på sång, i altstämman och det låter faktist inte så tockigt när jag bara lyssnar utan att sjunga. Vi ska uppträda med låten, ha uppträda låter som att vi ska dansa och mima som man gjorde i 3;an till alla möjliga låtar på hussamlingar, men så oseriösa är inte vi då vi ska stå i Aulan och sjunga på Alla hjärtans dag. För hela skolan, utan textpapper på overheaden och med mikrofoner ... Men jag står, untan, tveckan bakom beslutet eftersom det var jag som föreslog det. Men jag resonerar som följande; Det finns íngen att skämma ut sig för på Tunaberg och skulle det dycka upp någon anser jag att man borde kunna bjuda på sig själv.
Jag tycker att det ska bli kul, men bra sjunger jag absolut inte !

Eftersom musik är det sisa vita blocken på schemat så tog jag med senare, men sällskap av Matilda och Natta mig ner till stan för att senare, utan M och N, möta upp Stella com tog med sig Lucy, Elinne och Kerstin. Det var verkligen läge sen man träffades och det är alltid mysigt att ses. Hoppas på att det blir mer av det!
Brännde lite penagr på shopping ( hamnar i bloggen om jag orkar ) sen hem för träning
Vi ses

Kommentarer
Postat av: Sanna

thanks fini du sjunger grymt bra du med ;)

2009-01-31 @ 23:01:52
Postat av: lisae

Men gumman, du får det att låta som om jag aldrig sjunger . jag är ju en äkta körsångare jag, prevcis som dig . ;D <3

2009-02-01 @ 12:40:54
URL: http://lisaelander.blogg.se/
Postat av: elinne

mycket mysigt att träffa er <33

2009-02-01 @ 16:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0