bubbel

måndag. en vecka med tusen möjligheter. spel ledig helg. tid för att andas i önskat sällskap. tid för att prata med sådana man hållit på att glömma bort. jag fokuserar på att reparera gamla hus med trasigt fönster, sena dörrar och hängiga gardiner. blundar framför spegeln och äter lussebullar och knäck och pepparkakor och mandlar. bryr mig inte och dansar till musik jag inte kan. sjunger med om jag hinner. hittar på skämt utan poäng. skrattar för mig själv.

tack för att du gör henne lycklig, för du målar hennes vardag. tack för att du inte tvingar henne att minnas, känna allt som jag låtit henne gå igenom. jag är tacksam. du lyfter henne från det mörker jag dragit ner henne i. jag är så tacksam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0